جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۰۸:۱۴

قرارداد ساخت خط لوله گاز آذربایجان به اروپا امضا شد

باشگاه خبری فراساحل: رهبران پنج کشور ساخت خط لوله گاز از آذربایجان به اروپا را به طور رسمی به امضا رسانیدند. به گزارش شبکه تلویزیونی یوورنیوز، سران پنج کشور، روز سه شنبه (٢٩ اردیبهشت ماه) به طور رسمی قرارداد ساخت خط لوله انتقال گاز از دریای خزر به بازار اروپا را به امضا رسانیدند. الکسیس سیپراس(Alexis Tsipras)، نخست وزیر یونان به عنوان میزبان این مراسم در شهر سالونیک (Thessaloniki) شمال یونان گفت: با عقد این قرارداد، نقشه انرژی اروپای جنوب شرق از نو تعریف می‌شود و یونان  به هاب انرژی در این منقطه تبدیل خواهد شد.


این پروژه همچنین ٨ هزار فرصت شغلی در اقتصاد رو به مرگ یونان ایجاد خواهد کرد و با حضور شرکت‌های یونانی در قراردادهای ساخت، صدها میلیون یورو حاصل خواهد شد. پس از اتمام این پروژه در سه سال، خط لوله ترانس-آدریاتیک (Trans-Adriatic) به خط لوله قفقاز جنوبی (South Caucasus) متصل می‌شود تا گاز حوزه شاه دنیز ٢ آذربایجان را از مسیر گرجستان، ترکیه، یونان و آلبانی و دریای آدریاتیک، به ایتالیا برساند. مقامات اروپایی به منظور کاهش وابستگی انرژی اروپا به روسیه، این پروژه را در ماه مارس سال جاری به تصویب رسانیدند.



  کد خبر : 1689
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :